tirsdag den 17. juli 2018

Så fik vi set giraffen!

For tre dage siden blev der født en lille hangirafunge i Odense Zoo, og i dag var vi så på barselsbesøg. Sikke en sød, lille giraf! Og vi var så heldige, at vi så den die hos sin mor. Skønt! Så har mor og barn det godt. 
   Vi kom sidst på eftermiddagen, blev der i tre timer og tog hjem ved lukketid. Det var nogle dejlige timer i zoologisk have, og det trængte vi til. Jeg vågnede nemlig op i nat i et alt for varmt soveværelse med nældefeber, opkast og generel utilpashed til følge, og så brugte jeg ellers et par timer skiftevis under bruseren og henover toilettet (og jeg fik selvfølgelig også vækket kæresten undervejs, selvom det ikke var min hensigt). Børnene sov heldigvis fra det hele, og kæresten faldt også hurtigt i søvn igen, men jeg skulle lige bruge lidt tid på at falde til ro, og det foregik mest under bruseren. Om jeg faldt hurtigt i søvn eller ej, ved jeg ikke, men jeg sov dårligt, og da jeg vågnede, var jeg bare helt enormt træt, så jeg tilbragte et par timer i sengen, mens børnene legede, og kæresten vist nok fik repareret et skab. Derfor havde vi ingen forventninger om at skulle ud af huset i dag, men da jeg havde genvundet energien, kørte vi i zoo, og det var en god beslutning. Det var nemlig hyggeligt at være på barselsbesøg hos girafferne, og det var rart, at en dag, der begyndte så dårligt, endte så godt. 

4 kommentarer:

  1. Sikke en træls start på dagen, men det må have været skønt, når I nu fik set det 🐪 (i mangel af en giraf 😂)

    SvarSlet
  2. Ja, det var rart, at hele dagen ikke gik op i den rene elendighed. (Fin "næsten-en-giraf-smily).

    SvarSlet
  3. Ja,det lyder ikke særligt rart med nældefeberen og opkast.Stakkels dig- godt du fik det bedre op af dagen.
    Skøn oplevelse med den lille giraf og dens mor.

    SvarSlet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...