tirsdag den 16. oktober 2018

Perleplader og syning i efterårsferien

For første gang har vi i år alle fire efterårsferie på samme tid, og det nyder vi i fulde drag, selvom vi desværre også har haft et par dage med sygdom (og et par nætter med dårlig/manglende søvn). Vi har absolut ingen planer i kalenderen (altså lige bortset fra, at vi skal holde børnefødselsdag i den kommende weekend), for sådan kan vi bedst lide det. Vi kan godt lide, at vi har tid til bare at være os selv og at fordybe os i forskellige ting både sammen og hver for sig. Der skal ikke ske så meget, for det er sådan, vi bedst lader op, så vi er klar til hverdagen igen fra på mandag.
   Vi har både 'lavet ingenting' og været aktive med kreative sysler. F.eks. har vi været i gang med HAMAperlerne, og det er der kommet flere fine figurer ud af. Bl.a. en lilla My Little Pony-figur, som jeg fandt et billede af på Pinterest, og som jeg lavede sammen med min datter.
Men der er også blevet lidt tid til at sy, og det var rart at sy lidt igen, selvom det var et mønster, jeg har brugt utallige gange før. Faktisk er det et par måneder siden, jeg klippede stof ud til et par natbukser til sønnen, men det var først i går, at jeg tog mig tid til at få syet bukserne. Forsiden er en rest jersey med brandbiler på, mens bagsiden blev sort, da jeg ikke havde mere af det mønstrede stof, men sønnen er glad, og det er det vigtigste. I øvrigt  kommer der til at gå rigtig lang tid, inden jeg skal sy flere natbukser til ham, for nu har han (mere end) rigeligt og kommer ikke til at mangle lige foreløbig. Jeg ville gerne have syet en matchende natbluse til ham, og han ville også gerne have mig til at sy sådan en, men jeg har ikke mere af brandbilstoffet, så det må han undvære. Men bortset fra det, så glæder jeg mig over, at børnene stadig har lyst til at gå i det tøj, jeg syr til dem, for lige pludselig kommer der måske en dag, hvor den slags herefter er udelukket. Og i så fald er det ok, men lige nu nyder jeg bare, at børnene viser glæde og begejstring, når jeg syr nyt tøj til dem - og i øvrigt stadig lægger planer for, hvad de gerne vil have mig til at sy.
    Selv har jeg også en lang liste over projekter, jeg gerne vil kaste mig ud i at sy, strikke, hækle osv., men jeg kan ikke nå det hele. Jeg må bare tage én ting ad gangen, og så når jeg det, jeg når, og det er også helt fint. 

2 kommentarer:

  1. Dejligt I har ferie sammen og dejligt der er mulighed for Krea.
    Hama perler er bare et hit for store og små.Hos os er det lidt i perioder de bliver funder frem.
    Fortsat god ferie😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og i lige måde, Laila. :-) Det er i øvrigt nogle fine græskarhoveder af HAMAperler, I har lavet. Dem lavede vi også nogle stykker af sidste år, og selvom vi heller ikke fejrer Halloween her i huset, kommer de alligevel frem ved denne tid, når vi holder børnefødselsdag. Vores græskarfigurer er dog både søde og hyggelige, da fødselsdagsbarnet ikke er interesseret i uhyggelig udsmykning. :-)

      Slet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...