søndag den 20. januar 2019

To uger til termin

Nu er der ca. to uger til termin, og i det store og hele har jeg det fint, men ... jeg er nu alligevel ved at være godt og grundigt træt af halsbrand (og andre menneskers kommentarer om, hvordan min mave ser ud). Jeg dyrker mit reddebyggerinstinkt og får sorteret og ryddet op, men jeg producerer ikke nyt babytøj (udover uldblebukser), for jeg er træt, og vi har rigeligt i gemmerne. Tror jeg. Jeg ved jo ikke, om det viser sig, at vi mangler f.eks. trøjer, men altså ... vi skal nok finde ud af det hele. 
Nye klude af gamle håndklæder.
   I sidste weekend havde vi alt for mange ting i kalenderen, som vi skulle nå, men i denne weekend har vi heldigvis bare kunnet være hjemme og slappe af. Eller ... manden i huset har været på arbejde, mens børnene og jeg har været hjemme, men overordnet har vi fået slappet af og ladet op til en ny uge, og det er det vigtigste. Jeg har også fået ryddet op i et skab, som jeg længe har ladet som om, ikke eksisterede. Nu er der styr på indholdet (rengøringsmidler, skocreme, vaskepulver osv. Den slags ting.), og vi kan se, at vi f.eks. ikke skal købe mere brun sæbe lige foreløbig, da vi pt. har fire bøtter og to dunke på lager ...!
   Jeg har ikke fået strikket - eller syet - i noget tid, men det må snart komme igen. Jeg har et par blebukser på pindene, og for et par dage siden havde jeg lidt tid ved symaskinen, hvor jeg fik klaret nogle småreparationer af noget af børnenes tøj. Om jeg forstår, hvordan en otteårig (og en femårig) kan slide hul på så mange par bukser så hurtigt. Nå, men nu fik jeg i hvert fald forlænget tøjets levetid lidt, og det er i hvert fald en god ting.
   I øvrigt er de nye vaskeklude af gamle håndklæder blevet et stort hit herhjemme. Det var vel nok godt, at jeg tog mig tid til at lave de slidte håndklæder om til klude og ikke bare afleverede dem til genbrug.

1 kommentar:

  1. Åhh, den kære ventetid.......;0)
    Dejligt du får/har mulighed for at være praktisk/kreativ.
    Jeg synes det er en super god ide mht at genbruge det man har til feks. klude.:0)

    SvarSlet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...