onsdag den 5. februar 2020

Tidlige forårstegn

Det er koldt i dag, men alligevel skinner solen. Fuglene kvidrer, og der dukker vintergækker og erantis op her, der og allevegne. Yngstesønnen har været syg i nogle dage, men nu er der heldigvis fremgang at spore. 
   Huset trænger gevaldigt til at blive gjort rent fra ende til anden, og jeg kan mærke, at jeg får lyst til at rydde op og sortere, smide ud og køre væk. Jeg kan også mærke, at det kribler i fingrene efter snart at så frø til forspiring, men drivhuset skal lige vaskes først. Det plejer min kæreste og jeg at hjælpe hinanden med i uge 7, så mon ikke det også sker i år? Sidste år gjorde vi dog intet ved drivhuset, og vi hverken såede eller gjorde klar til såning, for der var jo lige et akut kejsersnit, jeg skulle komme mig over, men i år ... har vi en skøn etårig dreng (med en skøn storesøster og en skøn storebror), der konstant udforsker verden og dermed undersøger alt, hvad han kan komme i nærheden af. Der er i hvert fald ikke nogle af os, der ligger stille i øjeblikket ...

Tak, fordi du læste med.
   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...