onsdag den 11. juli 2012

En fantastisk chokoladekage!


   Den bedste chokoladekage, jeg nogensinde har smagt, har jeg bagt i dag! Og så er den endda glutenfri, da der ikke er mel i. Den er nemlig lavet på sorte bønner, og den smager fantastisk!
    For noget tid siden læste jeg om en dame, hvis yndlingskage var lavet af sorte bønner. Jeg har forlængst glemt resten af artiklen, men det dér med sorte bønner i en kage vakte min nysgerrighed og interesse, så jeg googlede mig frem til nogle opskrifter, og den, jeg afprøvede i dag, var et hit! Du kan finde opskriften her: Sukkerfri chokoladekage på sorte bønner.
   Det sværeste ved denne opskrift er at skaffe de sorte bønner, men kan man ikke finde dem i sit lokale supermarked, er der hjælp at hente via nettet, fx. her: Sorte bønner.
   God fornøjelse og velbekomme!

1 kommentar:

  1. I øvrigt valgte jeg ikke at komme hverken sukker eller det foreslåede sødestof i kagen, og den smagte fint. Nogle gange vælger jeg at komme en banan eller fx dadler i en kage, hvis jeg vil gøre den lidt sødere. Banan i denne kage kan anbefales.

    SvarSlet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...