fredag den 24. juni 2016

Strikket barbietøj

Altså lige bortset fra, at barbiedukken på billedet ikke har fået redt håret, ser hun da ganske fin ud i det nye strikkede tøj. (Denne barbiedukke er (desværre) 'født' med påmalede blå ridebukser, så det er altså ikke smarte strømpebukser, hun har på.)
    Jeg har besluttet mig for, at nogle af alle mine garn- og stofrester skal bruges til barbietøj til en fødselsdags- eller julegave til min datter. I dag strikkede jeg så en nederdel og en top og konstaterede, at jeg enten skal bruge tyndere strikkepinde eller slå færre masker op næste gang. Jeg fandt nemlig opskrifterne på en fantastisk hjemmeside, der hedder www.stickatillbarbie.se, og i opskrift nr. 222, som jeg har strikket efter, står der højt og tydeligt, at man skal strikke på pind 2, men de mindste pinde, jeg har, er i str. 2,5, og så strikkede jeg da bare med dem, men da jeg ikke ændrede på maskeantallet, blev tøjet en lille smule løst ... (Var der nogen, der sagde strikkeprøve?) Tøjet er jo nærmest mindre end en typisk strikkeprøve, så det tager jeg ikke så tungt; jeg slår bare lidt færre masker op næste gang, for det ser nemlig ud til, at opskriften passer fint til pind 2,5, hvis jeg bare trækker fire masker fra det maskeantal, der står i den opskrift, jeg har fulgt. (Og så vil jeg nok købe nogle strikkepinde i str. 2, næste gang jeg kommer forbi en garnbutik). Hvis du også har lyst til at strikke barbietøj, så kig ind på www.stickatillbarbie.se og lad dig inspirere!

Tilføjelse dagen efter: Jeg fik lige strikket endnu en top til barbiedukken med et mindre maskeantal, og den kom til at passe meget bedre. Datteren har allerede fået de to toppe og nederdelen, og ih, hvor har barbiedukken allerede fået skiftet tøj mange gange i dag! Datteren ved ikke, at hun på et tidspunkt skal have en gave med en hel kollektion til barbiedukken, og hun har heller ikke set alle de fine kjoler på hjemmesiden www.stickatillbarbie.se, for hun skal jo også have noget at glæde sig til (og jeg skal ikke forsøge at nå for meget på for kort tid, og det er nemmest at overholde, når det kun er mig, der ved, hvilke fine modeller, der er opskrifter til).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...