søndag den 28. juni 2020

Sommer

Vi kommer ofte forbi køerne, når vi går tur i lokalområdet.
Tiden iler, og alle mine ambitioner om at skrive lidt oftere på bloggen har tilsyneladende været pakket væk for en tid, fordi ... ja, velsagtens fordi jeg har haft så meget andet at se til. Selvom om coronanedlukningen af landet gjorde, at min familie og jeg - ligesom så mange andre - blev sendt hjem for en tid, havde vi rigtig meget at se til. Især i de første to-tre uger, hvor de to ældste børn havde urealistisk mange lektier for. Vi forældre forsøgte nemlig i første omgang at få vores børn til at nå at lave alle lektier, samtidig med at vi også forsøgte at arbejde hjemmefra, og skolearbejdet tog mest tid. Ja, det tog faktisk overhånd, og så sadlede vi helt om - ligesom rigtig mange andre, for vi var simpelthen nødt til at sortere i lektierne, så vores børn - og vi selv - også kunne nå at trække vejret. Heldigvis blev lektiemængden minimeret temmelig meget, da "coronaskolen" blev hverdag (læs: den nye normal for en stund), men der var lige nogle uger, hvor vi nærmest lå vandret herhjemme, for at vi (stadig kun næsten) kunne nå det hele. 
   Senere blev "coronatiden" en rar tid for os som familie. Vi har nemlig været heldige, idet vi ikke selv har været ramt af sygdommen, så da kravene fra skolen ændrede karakter og omfang, oplevede vi en ro, som var ganske tiltrængt. Det var skønt ikke at skulle smøre madpakker til skole og arbejde, og det var dejligt, at vi fik mere tid sammen. Vi sparede jo en masse transporttid, og den yngste var hjemme i hele perioden. Især det sidste var rigtig dejligt! Så kunne han lige nå lidt at blive lidt ældre, og både han og jeg kunne nå at blive lidt mere klar til det der med, at han skulle i pasning.
   Da de to store igen begyndte i skole, og manden og jeg igen skulle møde fysisk op på arbejde, kom den yngste også i dagpleje, og det er gået rigtig fint over hele linjen. Nu er der én uge tilbage med arbejde, SFO/koloni og dagpleje, og  har vi sommerferie, og det glæder vi os alle til. Feriestemningen er allerede indtruffet, og efter at have været på familiebesøg i dag, føles det som om, at sommerferien faktisk allerede er begyndt. Vi skal mestendels være hjemme denne sommer, men det er også hensigten, at vi skal ud på nogle endagsture til skov og strand, og så har vi nogle praktiske ting i hus og have, vi gerne vil gå i gang med. Det tegner til at blive en rar sommerferie. Jeg er klar! 

Har du også snart ferie? Tak, fordi du læste med.


5 kommentarer:

  1. Jeg går først sent på sommerferie, men til gengæld så kan jeg få lov til at komme 100% fysisk på arbejde, når min kollega går på ferie om lidt :-)
    Rigtig god ferie til jer. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Birgitte, og i lige måde når du kommer dertil.😊 Kh. Christina

      Slet
  2. At kunne få lov til at møde fysisk op på sit arbejde og dermed slippe for onlinemøder, er i mine øjne fantastisk. Jeg kan godt se fordelene i (muligheden for) onlinemøder, men jeg trives bare bedst, når møderne ikke foregår bag en skærm. Kh. Christina

    SvarSlet
  3. Jeps, en dejlig ferie er lige begyndt.😁

    SvarSlet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...