fredag den 1. januar 2021

Tre huer, tre størrelser, tre forskellige udtryk

Et par dage før jul syede jeg flere par leggings (i ensfarvet jersey) til datteren, og i den anledning fik jeg kigget hele bunken med jerseyrester igennem, og så dukkede pingvinstoffet op, som jeg tidligere har syet t-shirts og puder af. Nu var der ikke så meget tilbage af det fine stof, men der var lige nok til, at jeg kunne sy tre elefanthuer med pingvinstof på ydersiden og ensfarvet turkis som for. (Det er egentlig lidt sjovt, at huerne kaldes elefanthuer, når der er pingvinstof på ydersiden). 
   De nye huer er desværre ikke så fine på billedet, men de er heldigvis rigtig fine i dagslys (billedet er taget i elektrisk lys sent om aftenen). Huerne er syet i tre forskellige størrelser efter Minikreas elefanthuemønster (Minikrea 50600), og dermed var der lige en ekstra julegave til hvert barn på matriklen! Jeg var lidt spændt på, om børnene overhovedet gad have ens huer på, men dét ville de gerne (og i øvrigt er huerne ikke ens, selvom alle tre huer stammer fra det samme stykke pingvinstof).

Tak, fordi du læste med, og rigtig godt nytår!

1 kommentar:

  1. Godt Nytår til dig og dine.
    Dejligt at få brugt nogle af resterne,rigtig fine huer.😊

    SvarSlet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...