torsdag den 16. februar 2017

Elefanthuer og klude af stofrester

Nogle gange er det godt med nogle små resteprojekter. Især når man har lyst til at være kreativ, ikke har tiden, og gerne vil have ryddet lidt op/brugt lidt af de ting, der ligger og fylder op.
Her i huset bruger vi mange klude (til gengæld bruger vi fx ikke køkkenrulle), og aflagte, hullede leggings, t-shirts og små stofrester er perfekte til formålet. I perioder har vi så klude af nogle meget fine mærker. Fx er de stjernemønstrede klude syet af et par Molo-leggings, som havde kendt bedre dage.
Udover klude er huer også et godt resteprojekt, og elefanthuer kan især være gode at have under en cykelhjelm, så dem har jeg syet en del af. Både i ét og i to lag stof. Paw Patrol-huen er fx limegrøn på indersiden. Datteren fandt selv stoffet frem til den røde hue (jeg har engang syet en ammekjole af det stof), og som inderhue valgte hun rødt fleecestof. Den hue skulle måske have været lidt bredere, så den er nemmere at tage af og på for en treårig med briller, så derfor syede jeg også en hue i Frost-stoffet, der har en inderhue af sort jersey, og den er heldigvis nem at tage af og på - både med og uden briller. 
   Huerne er syet efter et Onion-mønster, som jeg har forlænget i halsen, og planen er, at jeg også skal have syet nogle stykker til de voksne i husstanden. Jeg har i hvert fald flere gange lånt sønnens elefanthue med aber på, når jeg har haft brug for en hue under cykelhjelmen, men jeg ville egentlig hellere have min egen elefanthue - og gerne i noget andet stof. Måske skal min hue bare være kedelig sort, og så er det jo godt, at jeg faktisk har noget sort jersey på lager. I andre sammenhænge foretrækker jeg en strikket hue, men lige netop under cykelhjelmen sætter jeg nok mest pris på en hue af tyndt stof - og gerne en elefanthue.

2 kommentarer:

  1. Super gode ideer med reststof. Tror lige jeg kopiere den med at bruge klude istedet for køkkenruller. Lige nu har jeg gang i et andet projekt, som hedder pyntepudebetræk af gl. hullede cowboybukser :-)

    SvarSlet
  2. Du er velkommen. Fed idé med pyntepudebetræk af gamle cowboybukser. :-)

    SvarSlet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...