mandag den 22. oktober 2018

Blebukser

Jeg har fundet mit uldgarn frem fra gemmerne, for nu skal jeg til at strikke blebukser. Vi har nemlig familieforøgelse i vente, og da vi ikke brugte stofbleer med det samme til vores ældste børn, mangler vi nogle blebukser i de mindste størrelser. Jeg har derfor ledt efter strikkeopskrifter på blebukser på nettet, og valget er i første omgang faldet på Marnie Ann Joyces Curly Purly blebukser, hvis opskrift er oversat til dansk af hende, der har bloggen Saga i farver
 Det første par blebukser i størrelse nyfødt strikkede jeg i går. Jeg har ikke dampet dem endnu, og den grønne farve er svær at få gengivet rigtigt på billedet, men jeg fik da lært opskriften at kende, og jeg er nu klar til at strikke et par mere. Faktisk har jeg ikke så meget uldgarn tilbage, fordi jeg i de sidste par år har gjort mig meget umage med at få brugt, hvad jeg havde på lager, i stedet for at købe nyt hver gang jeg skulle i gang med et nyt projekt. Jeg har derfor også bestilt nyt garn, som kommer med posten om et par dage, og jeg glæder mig til at følge mit redebyggerinstinkt og få strikket en hel masse. 

2 kommentarer:

  1. Tillykke med den kommende familieforøgelse😊
    Søde blebukser,altid dejligt med udsigt til nye forsyninger af garn😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, tak! :-) Jeg har bestilt noget islandsk uldgarn, Létt Lopi, hos Garnudsalg.dk, som je glæder mig til at stifte bekendtskab med. (Jeg har også bestilt noget bomuldsgarn, men det er en anden sag.) :-)

      Slet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...