onsdag den 3. oktober 2018

Efterår


Uhm! Jeg elsker bredbladet persille, og heldigvis har vi meget af lige netop den slags persille netop nu, hvor jeg lige er inspireret til at bruge den i madlavningen. Persillen i den hvide krukke til højre har jeg selv sået, og persillen i krukken til venstre har jeg købt i et supermarked. Begge er økologiske, og begge klarer sig rigtig godt i øjeblikket, selvom jeg løbende tager lidt af dem til maden. 
   Det er blevet efterår, og det er blevet tid til indendørs sysler, og alligevel er der ikke rigtig tid til alt det, man gerne vil, men sådan er det nok bare, når man er en børnefamilie i vores moderne samfund, hvor alt for meget går alt for stærkt. Dog har jeg haft tid til at brodere endnu et juleforklæde til en flaske (det gjorde jeg faktisk dagen efter, jeg postede det forrige indlæg, hvor jeg viste det første forklæde), og jeg er godt i gang med det tredje. 
   Solen skinner, og det tegner til at blive en smuk dag, så jeg vil lokke børnene med ud at gå en tur i eftermiddag. Måske med et løfte om boller og varm kakao, når vi kommer hjem igen. Jeg tror, det bliver en god dag i dag. En smuk og lys efterårsdag, selvom det blæser med en kold vind.

Hav en skøn dag! 

2 kommentarer:

  1. hvor hyggeligt med de små forklæder - jeg har selv en masse brider-stof og er lige gået igang med at lave et mønster til forklæder, så forhåbentlig kan jeg snart følge trop ;) kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, hvor spændende! Jeg glæder mig til at se, hvad du får kreeret. :-)

      Slet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...