onsdag den 20. februar 2019

Sojaristede nødder i honning

Jeg er lige faldet for en ny snack! Nemlig sojaristede nødder (i mit tilfælde: hasselnødder og mandler, fordi det lige er de nødder, jeg pt. har på lager) i honning. Inspirationen har jeg fået fra et vennepar, der har serveret sojaristede pinjekerner for os, men også fra en opskrift på www.coop.dk. Jeg varmede lidt olie på panden, dryssede lidt salt på (ja, ja; jeg tog det hele sådan lidt på slump), og så stegte jeg en pandefuld mandler og hasselnødder. Efter lidt tid tilføjede jeg soja og honning, og da det var kogt ind, havde jeg så en rigtig god snack. Ja, jeg ved godt, at soja ikke er det sundeste, men altså ... alting med måde, ik'? De sojaristede nødder i honning er i øvrigt rigtig gode sammen med f.eks. lidt æblestykker, rosiner, solsikkekerner og gulerodsstykker. Ja, hvad man nu lige har lyst til. 

Og så lige en lille advarsel: Man skal passe lidt på, hvis man giver sig i kast med at lave disse nødder, for man kan godt blive lidt afhængig ... God fornøjelse, og velbekomme!

1 kommentar:

  1. Lyder rigtigt lækkert- kan godt forestille mig man kan blive helt forfalden til det.😉

    SvarSlet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...