mandag den 4. februar 2013

Mus til fastelavn


Så er det sikkert og vist: Husets to-årige skal være mus til fastelavn i legestuen! Han har selv valgt, hvad han skal være ud fra et billede i et særnummer af Alt om håndarbejde fra 2003. Han ville gerne være en mus, og jeg åndede lettet op, for jeg havde ikke tidligere prøvet at sy fastelavnskostumer, så det passede mig fint at lægge ud med noget, der ikke var alt for kompliceret. Sønnen er meget glad for musedragten, selvom han ikke er meget for at tage den på(!), men det tager jeg nu ikke så tungt. Jeg nåede nemlig at lave en fastelavnsdragt til ham en hel uge før, det er fastelavn, og det er jeg ret stolt af.
   Man kan overveje, om der egentlig skal være sløjfer på en musedragt eller ej, men det var der på modelbilledet, så det skulle der selvfølgelig også være på sønnens dragt. (Og sløjfen på halen er syet fast, så den skal nok blive siddende, når først fastelavnsfestlighederne går igang). Det var rigtig, rigtig svært at få lavet halen, men det lykkedes, og nu er jeg forberedt til en anden gang. Hvem ved? Måske vil sønnen være kat til fastelavn næste år?

1 kommentar:

  1. Haha, jeg er sikker på at din dreng bliver en strålende mus! Hvor er det en fin dragt :)

    SvarSlet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...