fredag den 10. maj 2013

Vådliggerlagen med elastik i hjørnerne

For et par år siden købte vi en stor rest vådliggerlagen som metervare i Jysk. Jeg brugte noget af stoffet til bagbeklædning på savlesmækker, et forklæde m.m., og så klippede jeg (selvfølgelig) også nogle stykker ud, så de passede til en babymadras. 
   Imidlertid ligger vi stadig inde med en stor rest vådliggerlagenstof, og efter at have haft et sygt barn det meste af ugen, var jeg blevet temmelig meget inspireret til at få lavet et vådliggerlagen, der passer til en juniormadras, og som ikke rutsjer rundt mellem lagen og madras.
   Nu har jeg så fået syet to vådliggerlagener, som jeg har kantet med skråbånd (så de ikke flosser i siderne), men det bedste af det hele er, at jeg også har syet et stykke elastik fast i hvert hjørne, så vådliggerlagenet kan ligge fast på madrassen og derfor ikke rutsjer rundt, når barnet vender sig.
Hvis ikke vi allerede havde et pusleunderlag i pusletasken, ville jeg sy et nyt af vådliggerlagen, som jeg ville kante med skråbånd. Idéen er hermed videregivet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...