torsdag den 27. november 2014

MobilePay og en app med indholdet i min fryser

Det viser sig ofte, at det er ganske små ændringer/tilføjelser/bortskaffelser, der kan gøre det bare lidt nemmere i hverdagen. Jeg har fx lige sørget for at få MobilePay på min telefon, og jeg har allerede haft glæde af systemet. Fantastisk! 
   Af en eller anden grund er vi nu - igen - ramt af sygdom, så sønnen og jeg har været hjemme i dag. Den ene af os mere febril end den anden, og den ene af os mere hostende end den anden, begge med ondt i halsen osv. osv. Nå, men uvist af hvilken grund fik jeg lige pludselig et anfald af eller måske snarere en stor trang til at rydde op og gøre rent. Jeg kunne derfor vælge imellem to ting: Enten kunne jeg sætte mig ned i sofaen og vente til anfaldet gik over, eller jeg kunne gøre noget ved sagen. Jeg valgte det sidste, men i stedet for at forsøge at gøre hele huset rent på en gang (det ville jeg heller ikke kunne have nået i dag ...), fandt jeg et mindre projekt, som jeg var sikker på at kunne færdiggøre i dag: Jeg afrimede simpelthen fryseren og fik styr på indholdet! Den fireårige syntes, det var mægtigt at være med til, og så fik vi lavet noget sammen, selvom det måske kunne lyde som en lidt kedelig ting at lave.
Først blev fryseren afrimet ...
... og så blev indholdet sorteret og lagt på plads.
Jeg har ganske længe, i årevis faktisk, drømt om, at vi altid havde en liste hængende over fryseren, hvor man kunne læse/notere fryserens indhold. Jeg har endda prøvet et par gange at lave sådan en liste, men eftersom min kæreste ikke kunne se det smarte i sådan en liste, er 'projekt orden i fryseren og undgå madspild' hver gang løbet ud i sandet, for jeg fik jo ikke lige noteret hver gang, kæresten lagde noget i eller tog noget op af fryseren. Nå, men i dag tænkte jeg igen over den her fryserliste og tænkte på, hvor smart den kunne anvendes i praksis, og i disse tider findes der jo en app til så mange ting, og et enkelt søgeopslag på google fik mig vist hen til en app, Frysterlisten, som jeg nu har købt for den nette sum af 7 kroner. (En beskrivelse af app'en kan læses på ovenstående link).
   Denne app er helt simpel, men lige hvad jeg har brug for. Ikke så meget til mig selv, for jeg har det nemlig fint med papir og blyant, men mere til at overbevise min kæreste om, at vi skal afprøve systemet med en liste over fryserens indhold. Vi er nemlig ikke helt enige om, hvilke systemer der er værd at bruge tid på, men vi kan faktisk godt begge to li', når der er system i kaos. I hvert fald en lille smule. (Og hvis det viser sig, at vi ikke får gavn af app'en, Fryserlisten, kan den jo heldigvis ganske nemt afinstalleres uden, at det får indflydelse på, hvad vi egentlig har i vores fryser). Hvilken app har du senest installeret, og tror du, at du får brug for den?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...