søndag den 1. marts 2015

Frugtposer til sønnen

Frugtposer.
Lige som så mange andre steder i øjeblikket skal der spares i sønnens børnehave. Børnene skal derfor fremover selv medbringe et stykke formiddagsfrugt til eget forbrug samt en ekstra stor madpakke, så de kan få noget at spise om eftermiddagen. Denne ændring træder i kraft i morgen, så jeg skyndte mig lige her til aften at sy to frugtposer til sønnen. Så kan den ene pose nemlig være i brug, imens den anden er til vask.
   Jeg glemte at tage billeder af bagsiden af poserne, men der er der (selvfølgelig) også store køretøjer på stoffet. Til gengæld huskede jeg (næsten) med det samme at sy navnemærker på frugtposerne, for selvom sønnike nok er det eneste barn i børnehaven med gravemaskiner og lastbiler på frugtposerne, skal der jo stadig helst være navn på alt, hvad der kommer med derover.
   I øjeblikket er jeg ved at 'klippe til bunke', for børnene skal have bukser i de næste størrelser, jeg skal have syet nogle barselsgaver, kæresten skal have nye t-shirts, og en skønne dag skal jeg også sy nederdele, kjoler m.m. til mig selv. Jeg skal bare lige have købt mere mønsterpapir, og så skal jeg have lidt mere tid ...
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...