lørdag den 30. juni 2018

En stille og rolig lørdag

Jeg har stadig en del arbejde, jeg skal nå, inden jeg har ferie, men jeg har alligevel fået nogle praktiske ting fra hånden herhjemme. F.eks. har jeg nu næsten fået sorteret alt børnenes tøj, så det aflagte kan blive sendt videre, og så jeg kan få overblik over, hvad der skal suppleres med, så de ikke mangler tøj at tage på, når de skal i børnehave og i skole igen efter sommerferien. Jeg har også fået syet navnemærker i det tøj, som sønnen skal have med på koloni i næste uge (nemlig! I år er jeg ude i god tid), og da jeg alligevel sad ved symaskinen, fik jeg endelig syet et par små bukser i str. 56, som jeg har klippet ud til for længe siden, men som snart skal bruges til en barselsgave. Det er jo også en form for oprydning, når jeg får færdiggjort et påbegyndt projekt, så det føles godt, at de små bukser nu er blevet færdige. 
   Børnene har leget supergodt sammen hele dagen både ude og inde, og de har ladet sig inspirere til den ene gode leg efter den anden. Derfor har vi nu en masse dyner, puder, bamser osv. liggende i gangen, ligesom en masse tæpper sammen med nogle grene og et par stole udgør en hule midt på græsplænen. De har i den grad leget igennem, hvis man kan sige det sådan, og det er så skønt. Godt, der kun er en uge, til vi alle fire har sommerferie! Så skal der bygges flere huler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...