onsdag den 23. januar 2019

En hue til mig selv


Så fik jeg strikket endnu et par blebukser, men ligesom det er lidt kedeligt, når jeg bare viser billeder af diverse klude, er det heller ikke særlig interessant at vise (endnu) et billede af endnu et par ensfarvede blebukser. Jeg er ellers blevet hurtig til at strikke dem, men nu ligger det seneste par i en skål med vand og lanolin, så det kommer der ikke noget billede af her. Derimod vil jeg lige vise min nye hue, som jeg allerede er rigtig glad for.
   Jeg tog udgangspunkt i en gratis strikkeopskrift på en hue ved navn TUE, der er udviklet i et samarbejde mellem Garnudsalg og Liselotte Weller, og som jeg ved et tilfælde fandt på netop www.garnudsalg.dk,  da jeg havde nogle garnrester, der lige kunne passe til sådan et projekt. 
   Jeg satte noget Alpaca fra Hjertegarn sammen med Symphony (65 % merinould og 35 % polyamid), og så gik det ellers bare derudaf. De sidste fem omgange blev i øvrigt tilsat noget silkegarn, som jeg ikke ved, hvor jeg egentlig har fra, fordi bandarolen er blevet væk, men jeg løb tør for alpacaen, og så var silkegarnet løsningen pga. farven. Egentlig begyndte jeg på opskriften, fordi jeg havde lyst til at eksperimentere med et bestemt mønster efter ribkanten, men med brug af Symphony-garnet var der jo ingen grund til at strikke mønster, da det i sig har sit eget udtryk. Men det var en fin opskrift at tage udgangspunkt i, så den skal da prøves igen, og næste gang skal det være noget andet garn og noget med at eksperimentere lidt med mønsterstrik efter ribkanten. Det er i øvrigt husets femårige, der tog billedet af mig med huen på, hvilket hun er ret stolt af. 

2 kommentarer:

  1. En rigtig fin hue, den ser dejlig varm ud-passer lige til kulden lige nu.
    Jeg kan godt forstå hun er stolt, det er et fint billede:0)
    God dag:0)

    SvarSlet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...