onsdag den 24. juli 2013

Christinas squashkage

Squasheventyret fortsætter, og vi bliver ved med at have squash i haven. Det er skønt! Igen i dag havde jeg lyst til at bage en kage, men jeg kunne ikke finde den helt rigtige opskrift, så endnu engang eksperimenterede jeg i køkkenet, og det fik jeg denne opskrift ud af:

Christinas squashkage

250 g reven squash
100 g mandler
100 g dadler
85 g tørrede figner
50 g mørk chokolade (70 %)
2 æg
½ dl vand
50 g kokosolie
200 g mel
1 tsk natron
1 tsk vanille
1 tsk stødt kanel

Riv squashen, og kom mandler, dadler, figner og chokolade i foodprocessoren. Lad den køre, til der opnås en jævn masse. Tilsæt så de tørre ingredienser og derefter vand, kokosolie, æg og reven squash.
   Herefter hældes dejen i et smurt tærtefad (jeg smurte det med kokosolie).
Bages ved 180° C (varmluft) i ca. 35 minutter.

Velbekomme!

Kagen ser ikke ud af noget på billedet, men når jeg selv skal sige det, så smager den fantastisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...