lørdag den 27. juli 2013

Sommerstemning

Bachs Fløjtesonate i E-Dur er en af mine yndlingssonater, og i eftermiddags, da husets yngste lå og sov, og kæresten var på arbejde, øvede jeg på netop den sonate. Herligt! Solen skinnede, og det var temmelig varmt i mit øvelokale, som ligger på husets førstesal, men det kriblede i fingrene, og jeg kunne ikke lade være med lige at røre fløjten på det tidspunkt af dagen, hvor det var allermest varmt. Faktisk har jeg øvet en del på den sonate i det sidste stykke tid, og nu kommer jeg i tanker om, at det gjorde jeg også, da jeg var gravid med vores første barn. Både før og efter har jeg spillet den til koncert en del gange, og det er en sonate, som jeg ofte vender tilbage til. Sikkert fordi den er så fantastisk smuk, men også fordi jeg stadig kan opdage noget nyt i musikken, som jeg gerne vil arbejde med. Ih, altså! Jeg er næsten helt "høj" efter eftermiddagens lille øveseance.
   Sommerferien er slut, sønnen skal snart begynde i børnehave (vores lille dreng er nemlig lige pludselig ved at være en stor dreng!), min mave vokser, som den skal, og min barselsorlov er lige begyndt. Jeg har masser af energi samtidig med, at jeg er træt.
   Det har været en god sommer, hvor vi egentlig ikke har skullet så meget, men alligevel har vi været en del på farten. Vi har bl.a. været i Hamburg og i Lübeck, og så har vi været på besøg rundt omkring i Danmark. I går fik kæresten fx den idé, at vi skulle køre til Viborg og købe stof hos Fjølner, så jeg kunne sy nye bukser til sønnen og bluser til mig selv, og kæresten ville betale for det indkøbte stof. (Tak, skat!) Det blev en rigtig dejlig dag, og selvom køreturen frem og tilbage var lang (ca. 2,5 timer hver vej), så jeg følte mig frisk, da vi kom hjem.
   I Viborg gik vi rundt i gaderne, spiste en stor is, købte en masse stof, spiste på café og nød bare at være en lille familie på tur i sommerlandet. Solen skinnede, og det var ganske varmt, dér hvor vi var, men hjemme regnede det, så vi var egentlig dobbelt heldige med vejret; haven trængte nemlig til regn, og vi syntes, at det var rart, at vi ikke skulle gå rundt i regntøj i Viborg.
   I morges syede jeg så et par bukser til husets yngste, og snart skal jeg igang med at sy bluser af noget af det nyerhvervede stof, som lige nu er ved at blive vasket. Jeg glæder mig til at sy, men i aften skal vi bare nyde, at det er en skøn sommeraften. Fuglene kvidrer, haven dufter af sommer, og i disse dage står de røde roser i krukken rigtig flot. Må den gode sommerstemning brede sig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...