lørdag den 23. august 2014

Hvede-, ris- og ærteposer

Det er lørdag aften, min kæreste er på arbejde, børnene sover, naboerne holder fest, og jeg har lige siddet og hygget mig med at sy nogle små hvedeposer til børnene, som de kan lege med. Ja, ordet 'hvedepose' dækker vel egentlig over en lille pose indeholdende hvedekerner, som kan varmes op i mikrobølgeovnen og så bagefter virke lindrende, hvis man lægger den på sine ømme led. I denne sammenhæng dækker ordet slet og ret over en lille pose på ca. 15 x 15 cm, som indeholder hvedekerner, fordi det var hvedekerner, jeg lige havde på lager. Andre gange har jeg nemlig syet små poser i samme størrelse, hvor fyldet har været grødris eller kikærter.
Hvedeposer, risposer, ærteposer.
   De små fine poser med forskelligt fyld er nemlig et stort hit hos mine børn, og så kan de leges med på rigtig mange måder, hvor kun fantasien sætter grænser. Endvidere får jeg brugt nogle stofrester på det, og i øjeblikket, hvor jeg lige skal finde rytmen med at få familieliv og arbejde til at gå op i en højere enhed oven på både barselsorlov og ferie, er det genialt med håndarbejde, der er nemt at gå til. Jeg kan nemlig bare sy derudaf, imens jeg stille og roligt får vendt en masse tanker inde i hovedet. På en eller anden måde virker det meditativt eller terapeutisk, når man bare kan lade tankerne flyve, imens hænderne er igang med noget håndarbejde. Derudover er ris-/ærte-/hvedeposer en rigtig fin gaveidé, som jeg hermed vil videregive.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...