mandag den 4. august 2014

Stribet top (Onion 5028)

Top (Onion 5028)
Min kjole med bådhals (Onion 2047) skal laves om! Jeg kan mærke, at jeg skal foretage en ændring, for ellers får jeg den ikke brugt. Den mangler simpelthen noget kontrast og/eller en oplægning. Jeg tror, at kjolen skal gå til lige over knæet, men jeg skal lige overveje det lidt, for det kommer jo an på, hvilke sko jeg skal have på til den. I øvrigt overvejer jeg også, at lave de lange ærmer om til korte ærmer. Halskanten er hvid, men det er nok lidt for tamt. Den er ellers syet ganske fint på, men jeg tror, at jeg vil skifte den ud. Jeg vil i hvert fald lige tænke lidt over det.
   For at få syn for sagen har jeg lige syet en top (Onion 5028) i en rest af det stribede stof, som kjolen er syet i. Toppen har så fået orange kanter i halsen og i ærmegabene. Egentlig havde jeg tænkt på en rød kant, men da jeg stod og kiggede på mine ribstoffer, sprang det orange stof nærmest op i hånden på mig, sådan helt af sig selv, så derfor blev kanterne orange, og det er jeg ganske godt tilfreds med. 
Top str. xs.
   Både det stribede stof og ribstoffet er købt hos Fjølner, og det orange stof har jeg haft en del af, fordi jeg synes, det er så flot. Nu har jeg jo så lige brugt den orange farve til det stribede stof, og jeg behøver jo heller ikke også at bruge den til halskanten på kjolen, men jeg vil alligevel overveje det. Medmindre altså, at kanten skal være rød, solskinsgul, turkis eller ... Hm ... Det skal jeg heldigvis ikke afgøre i aften, for jeg er ved at være træt, og når jeg er træt, skal jeg ikke beskæftige mig med syning, får så begår jeg bare en masse fejl ...
   Derimod er jeg ret sikker på, at jeg snart skal sy flere toppe efter det mønster, jeg har brugt i dag. Halskanten har jeg klippet uden sømrum, og det gør jeg også næste gang, for den er blevet god. Ærmegabenes kanter skal så også kortes lidt mere af, da det vil give et pænere resultat. 
   Selve toppen skal i øvrigt være et par centimeter længere, tror jeg, men ellers er jeg ret glad for det nævnte mønster. Jeg har ikke prøvet det før, men det er over et år siden, jeg købte det, så det er dejligt, at få det afprøvet nu - og især at finde ud af, at jeg kan bruge det - stort set - som det er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...