lørdag den 26. juli 2014

Ammekjole


Ammekjole med korte ærmer ...
... og ammeåbning.
Ammekjole version 1.0.


Jeg har syet min første ammekjole, og jeg er helt vildt glad for den allerede! På trods af sammenligningen med Dalton-brødrene, da jeg havde syet min første kjole (Onion 2047) i sort- og hvidstribet stof, fik jeg blod på tanden til at sy flere kjoler. Jeg brugte igen mønstret fra Onion, men denne gang var det med korte ærmer i stedet for lange. Forstykket lavede jeg om til to forstykker med overlap, så det er muligt at trække op i det øverste og yderste stykke stof og samtidig trække ned i det nederste og inderste stof, så der er plads til at amme.
   Kjolen blev syet i går aftes, fordi jeg var så heldig, at min skønne kæreste foreslog, at han da lige legede lidt med børnene, imens jeg fik "tegne-mønster-og-klippe-stof-ud-tid", og da børnene så sov, tog det ikke så lang tid at få syet selve kjolen. Dejligt! I dag har jeg så prøvet ammeåbningen, og både datteren og jeg er tilfredse med resultatet. Det er nemt for mig at komme til at åbne amme-bh'en uden at skulle bøvle med kjolestoffet først, og datteren får ikke en hel masse stof i hovedet, imens hun dier. Jeg er faktisk helt høj over, at resultatet blev så godt.
   Jeg håber, at jeg stadig er glad for kjolen, når den har været lidt mere i brug, men det tror jeg, at jeg er.

3 kommentarer:

  1. Skøn ammeskjole - og det er altid dejligt at få tid til både at klippe og sy det hele færdigt på en aften for derefter straks at tage i brug.

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot Christina :-)

    SvarSlet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...