onsdag den 8. august 2018

Natbukser med brandbiler og stjerner på

Sønnen mangler natbukser, så nu har jeg lovet ham at sy et par eller flere til ham. Man skulle jo ellers tro, at det ikke var nødvendigt med nattøj i denne varme, men her i huset kan børnene altså ikke finde ud af at beholde dynen på, når de sover, og derfor er det mest hensigtsmæssigt, at de har natbukser og  bluse  eller undertrøje på om natten. Og derfor er det natbukser og ikke -bluser, han mangler.
   Altså kiggede vi i gemmerne, for moren vil helst ikke bruge penge på nyt nattøj, når vi nu har masser af stof på lager, og valget faldt på brandbilstoffet og det røde stof med hvide stjerner på. Begge jerseystoffer har jeg tidligere syet t-shirts af, så natbukseprojektet var en fin måde at få brugt nogle stofrester på. Der var ikke nok til et helt par bukser i det samme stof, så derfor blev brandbilstoffet brugt til forstykkerne, mens stjernestoffet blev brugt til bagstykkerne. 
   Bukserne er ca. str. 128-134, og mønstret er en tilrettet udgave af Minikreas posebukser. 
Jeg ved ikke, om jeg får syet en bluse, der passer til, men jeg har stadig en lille smule stof tilbage af det, jeg brugte til bukserne, så det er muligt at bruge lidt til en natbluse. Fx til et forstykke eller til en del af ærmerne. Nu må vi se. I første omgang skal han lige have et eller to par natbukser mere, så der er noget at skifte med. 
   Og når han så har fået, hvad han skal bruge af nattøj, skal datteren også have et sæt eller to. Nattøj er heldigvis en sjov måde at bruge rester på, og børnene er glade for at få nyt. 

Sov godt, selvom det er varmt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...