tirsdag den 14. august 2018

En kortærmet og en langærmet natbluse

Så fik jeg endelig syet de to natbluser, som sønnen havde bestilt. Jeg har nemlig for snart lang tid siden syet ham et par ensfarvede limegrønne natbukser, som han er vældig glad for, og derfor kunne han godt tænke sig både en langærmet og en kortærmet natbluse, der passede til. Det med den kortærmede natbluse foreslog han, da vi havde hedebølge for kun få uger siden, og lige nu, hvor det faktisk er ganske koldt om natten, er der jo ikke behov for den kortærmede, men det gør ikke noget, for så kan han bare bruge den på et andet tidspunkt. 
   Han har selv valgt stoffet, og egentlig synes han, at han er for stor til at gå i tøj med Paw Patrol på (når andre ser det), men han synes stadig, at hundene er søde, og så er det jo smart, at han kan få Paw Patrol på sit nattøj. De limegrønne ærmer er den sidste rest af det stof, jeg brugte til at sy bukserne af, og nogle af jer husker måske, at det også er det samme stof, som jeg brugte forrige år, da sønnen var klædt ud som Rocky fra Paw Patrol til fastelavn. Det er også derfra, inspirationen til den orange halskant kommer, idet Rocky jo har et orange halsbånd på. 
   Nu har jeg kun en lille rest af Paw Patrol-stoffet tilbage, og det skal muligvis bruges til en (nat)kjole til datteren. Hun har i hvert fald efterspurgt "noget med Paw Patrol", så jeg må lige se, hvad jeg har i gemmerne, der kan passe sammen med det sidste Paw Patrol-stof. Heldigvis består mønstret af mange farver, så der skulle være gode muligheder for, at jeg kan finde noget, der kan passe. Nu går der i hvert fald noget tid, inden jeg skal sy mere nattøj til sønnen igen. 

2 kommentarer:

  1. Det bliver da et fint natsæt og rart at kunne vælge mellem lang og korte ærmer.
    Kender godt det der med at man synes noget er lidt barnligt,men ikke helt kan slippe det alligevel😊
    God weekend😊

    SvarSlet
  2. Tak, Laila. I øjeblikket er det kun den kortærmede, der er i brug, men det ændrer sig jo nok om noget tid.
    Også god weekend til dig. :)

    SvarSlet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...