lørdag den 11. august 2018

To sæt nattøj


Sønnen er blevet så glad for sine nye brandbil-natbukser, som jeg syede i onsdags, at han har dem på i dag. Vi skal besøge nogle venner i eftermiddag, og han er lykkelig for, at det ikke er shortsvejr, for så har han jo en god anledning til at tage de nye brandbil-natbukser på. Han er nemlig ligeglad med, at jeg har syet dem som natbukser, så i dag er det bare nogle hyggelige jogging-bukser, som han har på, når vi skal på besøg. Dejligt, at han er glad for dem. (Jeg har dog alligevel pakket et par "almindelige" bukser i tasken, til hvis han nu ændrer mening, men det tror jeg faktisk ikke, han gør.)

"Projekt-sy-nattøj-til-børnene" er stadig i gang, og senest har jeg fået syet to sæt nattøj - et til hvert barn. Det er stadig Minikreas mønstre til posebukser og t-shirt, der er udgangspunktet for tøjet. Stoffet er fra Fjølner, og helikopterstoffet er købt for tre-fire år siden, mens det orange stof med de små hvide prikkker på er købt for to år siden, tror jeg. Ja, indrømmet: Billedkvaliteten er dårlig, men der er altså små hvide prikker på det orange stof, jeg har brugt til ærmerne.
   (Min telefon, som jeg tidligere har taget ganske udmærkede billeder med, findes desværre ikke mere (den var åbenbart slidt op, for den kunne ikke laves), og derfor bruger jeg nu kærestens aflagte telefon, hvis kamerafunktion har kendt bedre dage. Men det går nok.)
   Jeg mangler stadig at få syet to natbluser (en med korte ærmer og en med lange ærmer), der passer til nogle ensfarvede limegrønne natbukser, jeg tidligere har syet til sønnen, men stoffet er allerede klippet, så når jeg lige ser mit snit til det, får jeg også færdiggjort dét projekt. Det er skønt at være i gang med at sy igen (og dejligt at få brugt noget af stoffet fra gemmerne).

2 kommentarer:

  1. Hvor er det nogle fine sæt - og så er natbukser og joggingbukser jo nærmest det samme, så hvad betyder det...
    De hvide prikker kan godt anes i det orange stof (når du nævner det). Så længe du bruger den aflagte telefon, kan du jo evt gøre billederne større, så de bliver lidt tydeligere... Bare et forslag:-)

    SvarSlet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...