onsdag den 26. februar 2014

Bukser med hjerter på lommerne

Pyha! Efter nogle dage, hvor sønnen har været influenzaramt, foreslog han, at han skulle "sy blå bukser til mor" (fordi jeg lige - for nogle dage siden - har syet ham et par blå bukser). Det betød, at han var blevet frisk igen, og at han skulle lege med det blå stof, imens jeg skulle sy bukser, og det var da faktisk helt i orden med mig ... Han legede med nogle stofrester, noget mønsterpapir og et målebånd, og så var han godt igang med "at sy". Han legede, at han havde en blå symaskine, og så måtte jeg da gerne sy "de dér røde bukser", jeg havde klippet ud til lillesøsteren for en uges tid siden.
   Hun sov nemlig til middag, og så var sønnen og jeg igang med at sy. Det kom der disse røde bukser ud af:
Posebukser str. 74.
Lommen tæt på.
Alt stoffet havde jeg i forvejen. (Det var jo også derfor, at bukserne allerede var klippet ud, så jeg bare kunne gå igang med at sy). Det røde fleece er fra Stofdepotet, det røde bomuldspoplin med hjerterne er fra Fjølner, og det røde ribstof er enten fra Fjølner eller Stofdepotet. 
   Jeg glæder mig til at prøve bukserne på datteren, når hun inden så længe er klar til at bruge størrelse 74.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...