fredag den 7. februar 2014

Små projekter med bomuldsgarn

Karklud, sokker, hue og bomuldsrondeller.
Jeg er godt igang med at få brugt af mine mange garnrester, og nu har jeg næsten ikke mere af det tykke uldgarn tilbage! Jeg har måske lige akkurat garn nok til et par sokker, men det er mange små rester, så de bliver i så fald mangefarvede. De brune spiralsokker til sokkekurven er næsten lige blevet færdige, og indrømmet: de ser ikke særlig spændende ud på et billede taget indendørs om aftenen, men de sidder godt på fødderne, og de varmer! Jeg havde bare ikke held med at fotografere sokkerne, imens jeg selv havde dem på, fordi det dér med lys og skygge ikke er så nemt om aftenen, hvor jeg havde mulighed for at tage billeder.
Påbegyndt hæklet serviet ...
   På et tidspunkt troede jeg, at jeg skulle hækle servietter af alle mine bomuldsrester, og jeg gik ihærdigt igang med at hækle en serviet, og jeg hæklede og hæklede - lige indtil der ikke var mere orange garn!  I butikken, hvor garnet var købt, var farven udgået, så jeg måtte jo konstatere, at jeg skulle bruge garnet til noget andet, hvis jeg ikke var interesseret i farveskift eller halvfærdige projekter ...
   Egentlig er jeg slet ikke så rutineret udi hækling, men det var sjovt i en periode at følge en vejledning i at hækle bomuldsrondeller, så jeg fik hurtigt hæklet nogle stykker. Jeg bruger dem bare ikke så meget selv, så mit bomuldsrestegarn var bedre tjent med at blive brugt til noget andet.
   I forvejen strikker jeg af og til vaskeklude og karklude, fordi det er godt nogle gange at have nogle små, overskuelige projekter, og fordi vi faktisk bruger kludene i hverdagen. 
   Senest har jeg så fundet siden Neostrik.dk, hvor jeg blev inspireret til at strikke tøj til for tidligt fødte børn på neonatalafdelingerne på landets hospitaler, og jeg kan mærke, at det er det helt rigtige at bruge mine bomuldsrester til. Foreløbig har jeg strikket to huer, og jeg fortsætter nok med huer lidt endnu, for det er så dejligt overskueligt at strikke huer (og man behøver ikke engang at lave to, der er ens!), og så kan jeg hurtigt få brugt nogle af de små rester, som ellers bare ligger og fylder i garnkurven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...