fredag den 23. august 2013

Snitmønstre til herrebluser søges


I morges vågnede sønnen tidligt (det gør han næsten hver dag), og da han så den nye joggingdragt, jeg syede i går aftes, ville han gerne have den på med det samme, og han ville også have den på i børnehave. (Juhuu! Det er så taknemmeligt at sy til sådan en lille størrelse, for han er ligeglad med, at moren har syet lidt skævt hist og pist. Han sætter bare pris på, at tøjet er syet af noget smart stof - og så, selvfølgelig, at det er syet lige netop til ham!) Imidlertid var bukserne alt for lange (det vidste jeg godt, men jeg havde tænkt, at han bare kunne vente lidt med at bruge dem, men der kunne jeg godt tænke om igen), så summa summarum: da klokken var 06.45 havde jeg syet et par bukser til ham i en lidt kortere udgave, og han var så glad! (Og jeg var sulten, fordi jeg ikke havde nået at spise min morgenmad, inden jeg begyndte at sy, men det fik jeg så rådet bod på bagefter). Ih, hvor var det heldigt, at den sidste rest af stoffet lige nøjagtig kunne rumme mønstret til et par bukser i en mindre størrelse!
    Senere på dagen syede jeg et par af mine gamle, sorte bukser om til et par babybukser i str. 74. Bukserne syede jeg sidste år, men jeg kom aldrig til at bruge dem, fordi jeg - uvist af hvilken grund - havde syet en model, der slet ikke passer til mig, så i stedet for at ligge urørt i bunden af klædeskabet, blev de nu til et par bukser til en lille dreng eller pige, der bruger str. 74. 
Bukser str. 74.
I øvrigt er kæresten blevet interesseret i, at jeg syr nogle bluser til ham, så nu er den vilde mønster- og stofjagt gået ind. Syning af herretøj har hidtil været et ukendt område for mig, så t-shirts/sweatshirts er sikkert fint som begynderprojekt. Hvis der er nogen af jer derude i blogland, der kender til gode mønstre på herrebluser, hører jeg gerne om dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...