fredag den 6. september 2013

Juhuu! Jeg har syet en ammebluse!

For et par måneder siden klippede jeg stof ud til en ventebluse - troede jeg. Jeg klippede nemlig forkert, så stofstykkerne ikke var store nok til mit planlagte projekt, og i mangel af idéer til at rette op på skaden, lagde jeg stoffet over i bunken med restestof. 
   I går aftes havde jeg så fat i stoffet igen, fordi jeg ville prøve at se, om ikke stofstykkerne var store nok til, at jeg kunne sy en ammebluse. Og det var de! Jeg havde en gammel, slidt ammebluse fra Boob liggende, og den klippede jeg op, så jeg kunne tegne et mønster efter den. Jeg justerede lidt hist og pist, og vupti! Så havde jeg et mønster til en ammebluse i str. xs. 
   I dag prøvede jeg så at sy min første ammebluse, som - fordi stoffet kan strækkes - også kan bruges som ventebluse. Det er dog ikke min hensigt, men jeg har prøvet blusen på, og den passer mig, så jeg har tænkt mig at sy nogle flere.
(Vente-)ammebluse. Gravid i uge 39+2.
Forstykket på blusen består af to stykker stof. Det nederste og inderste dækker maven og lidt over, og det øverste og yderste slutter lige under brystet og overlapper altså det nederste. Når man skal amme, kan man så nøjes med at løfte op i det øverste lag stof, hvilket er ret praktisk i den kolde tid, vi snart går i møde. Med ammeblusen behøver man derfor hverken at trække ned i stoffet og blive kold på brystet eller at trække op i blusen og blive kold på maven. 
   Ih, altså! Jeg er helt høj over, at jeg kunne sy en ammebluse af det fejlklippede stof. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...