lørdag den 7. september 2013

"Se det lille tog, nu kører det afsted" (bukser og bluser)

"Se det lille tog, nu kører det afsted" lyder starten på en sød, lille børnesang. Det er den samme stemning, man kan fornemme, når man kigger på det fine, gule stof  med tog på, som jeg for snart lang tid siden har købt  hos Malika&Rosa.dk. Her til aften havde jeg nogle timer for mig selv, og de blev tilbragt ved symaskinen, mens sønnen og kæresten sov i den anden ende af huset. Det blev til et joggingsæt af det fine togstof samt en bluse i grå isoli med lilla ribkanter. Begge dele er til sønnen, som i øvrigt selv har valgt stoffet, dengang vi købte det. Det er bare først nu, at jeg har taget mig tid til at sy af det ...
Et par bukser og to bluser i str. 104.
I øvrigt har jeg vist aldrig tidligere været så aktiv ved symaskinen (eller på bloggen), som jeg er i disse dage, men jeg udnytter vist bare tiden, mens muligheden er der. Inden så længe er der jo et lille nyt familiemedlem at tage sig af, og så er tiden - og energien - i starten sikkert ikke til så meget andet.
   Nu håber jeg, at jeg selv kan falde i søvn om lidt og sove lige så godt, som sønnen og kæresten lader til at gøre. -Og så er jeg spændt på at se, hvad husets yngste siger til det nye "tog-tøj", når han ser det i morgen.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det bare et fint sæt! Det må han da bare ELSKE :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det første, han gjorde i morges, var at tage det nye joggingsæt på, og det er bestemt ikke hver morgen, at han kommer i tøjet med det samme, så det er vist godkendt. :-)

      Slet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...