søndag den 8. september 2013

Bukser med vilde dyr og stjerner

Det er ved at være temmelig sent om aftenen, og kæresten og sønnen ligger og sover. Plukkeveer og halsbrand holder mig vågen, og der er kun få dage til termin. Jeg tænkte tidligere på aftenen, at jeg da lige kunne sy et par bukser til sønnen af stoffet med de vilde dyr, som jeg på et tidspunkt har købt hos Malika&Rosa.dk. Tidligere på dagen har jeg af en eller anden grund knækket to tvillingenåle, så jeg havde egentlig tænkt, at jeg nok ikke skulle sy her i aften. De knækkede nåle tydede jo på, at det ikke lige var min sydag i dag, men jo mere jeg kiggede på stoffet, jo mere blev jeg overbevist om, at jeg da selvfølgelig skulle sy bukser med vilde dyr til sønnen - i aften. 
   Som tænkt, så gjort, og imens jeg syede bukserne, smilede jeg ved tanken om sønnens forventede (glade) reaktion over at se bukserne i morgen tidlig, når han er stået op. Egentlig har jeg vænnet mig til, at bukser til sønnen pt. skal have en del kortere ben, end mønstrene angiver, for at de passer ham, og jeg havde også tænkt på at forkorte benene, da jeg klippede stof ud til "de vilde bukser", men det var åbenbart blevet ved tanken ... Nu kan jeg nemlig godt se, at bukserne skal lægges temmelig meget op, hvis sønnen skal kunne bruge dem nu. Altså kan jeg se på det hele, at jeg lige har syet årets første julegave, for pga. det fine mønster i stoffet, vil jeg ikke lægge bukserne mere op, end jeg allerede har gjort. Tjaa ... Så må jeg vente tre en halv måned med at se hans reaktion på bukserne, men det går også nok. Jeg har nemlig mere stof, så jeg kan sy et par kortere bukser til ham, hvis han pludselig skulle efterspørge bukser med vilde dyr på ...

Bukser str. 104, forsiden.
Bukser str. 104, bagsiden.
Bukserne er syet i en lidt kraftig bomuld, og det er fast stof, så derfor har jeg syet hvidt for på indersiden. -Og jeg knækkede ikke en eneste symaskinenål, imens jeg syede bukserne ...!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...