mandag den 6. januar 2020

De legede så godt, og så knækkede dørhåndtaget ...

Vi har verdens grimmeste døre, og jeg tror, at de har været i huset, siden det blev bygget i 1978. (Og egentlig er dørene nok hverken grimme eller pæne, men lige netop bare sådan som døre almindeligvis så ud i slutningen af halvfjerdserne). Håndtagene har også en del år på bagen, men om de er ligeså gamle som huset, eller om de er yngre, ved jeg ikke. 
Sådan ser (9 ud af 10 af) vores dørhåndtag ud.
Dog har jeg for længe, længe siden talt, at vi har 10 døre inde i huset, og derfor ved jeg, at vi ønsker os 10 nye døre. Ja, det var rigtigt nok, da jeg skrev vi. Det er nemlig et fælles ønske med nye døre, men det er ikke nødvendigt, og derfor er det ikke noget, vi vil gøre noget ved pt. Der er nemlig så meget andet, det er bedre for os at bruge penge på, men derfor kan man jo godt drømme alligevel.
   For et par dage siden fik drømmen om nye døre dog ny næring, for ældstesønnen havde besøg af en klassekammerat, og de skulle da lige lege en leg, hvor man løb hurtigt, og da klassekammeraten så på et tidspunkt løb hen og tog i døren ind til det ene børneværelse, gik dørhåndtaget i stykker. Men, men, men ...! Det er selvfølgelig ikke grund nok til at købe en ny dør (eller et nyt dørhåndtag), men manden i huset fik straks julelys i øjnene, for han har jo en 3d-printer!😍 Og for at gøre en lang historie kort, så har ældstesønnen nu et nyt, midlertidigt håndtag på sin dør, som faren har printet ud herhjemme. 
Dette dørhåndtag er printet herhjemme.
Jeg indrømmer, at det er smart ud fra en praktisk synsvinkel, at sønnen nu har et nyt håndtag på døren, men jeg ønsker mig altså stadig 10 nye (pæne) døre (med pæne, hele håndtag på, der ikke er lavet af plastik).

Kender du også en (med en 3d-printer) med skjulte talenter? Tak, fordi du læste med i dag.

2 kommentarer:

  1. Det er utroligt hvad man kan lave, men nej, kender desværre ingen med 3d-printer. Tilgengæld kender jeg godt det med at kunne ønske sig noget til huset, meeeeeen at det ikke lige er nummer 1 på praksislisten. 😉

    SvarSlet
  2. Sejt! Sikke en god løsning 😁💯.

    SvarSlet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...