fredag den 3. januar 2020

En dejlig dag

Jeg sidder lige og nyder et sjældent, roligt øjeblik, imens jeg læser opskriften igennem på den suppe, vi skal have i aften. Det er nemlig min yndlingssuppe, og selvom jeg sandsynligvis kan opskriften udenad efterhånden, er det alligevel hyggeligt lige at læse op på ingredienserne. (Det er en kartoffelsuppe med laks efter en opskrift fra en tysk bog med kartoffelopskrifter, jeg engang fik af en veninde).
   De store børn er i skole, den yngste sover morgenlur, og min kæreste er til frisør. Han har en fridag i dag, så når han kommer hjem, skal vi være praktiske og købe en ny og større autostol til yngstemanden. Men lige nu ...! Ah! Lige nu nyder jeg stilheden og en skøn kop te i den fine Flora-kop med snerlen på, som jeg fik i julegave af min mor. Det er i øvrigt ret nyt for mig at samle på et stel, men jeg er faldet for det smukke Flora-stel fra Royal Copenhagen og fik de første kopper til min fødselsdag i efteråret. Jeg bliver glad, bare jeg ser på det, og jeg kan godt lide at dække et fint bord ved særlige lejligheder. Jeg drikker ikke af Flora-kopperne til daglig, da det jo netop er et fint stel, jeg gerne vil passe godt på, men omvendt skal det heller ikke bare stå ubrugt hen og samle støv. Derfor kommer Flora-kopperne alligevel i brug på hverdage, når jeg eller vi synes, at teen eller kaffen skal nydes af sådan en. I dag er sådan en dag. Det føles rart og godt. Jeg tror, det bliver en god dag. Hvad samler du på, der gør dig glad?

Tak, fordi du læste med.

PS: Dette indlæg er ikke sponsoreret af Royal Copenhagen, selvom det da kunne være dejligt med lidt flere af de fine kopper.

6 kommentarer:

  1. Jeg har nogle blå mega mussel kopper, men elsker te kopper, så har det med at købe en ny når jeg ser en flot. og de skal bruges, og jeg står hver eneste dag og tænker hvilken jeg har lyst til at bruge. Det gir så meget glæde at drikke af en smuk kop. kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, Pia. Glæden ved at drikke af en smuk tekop skal ikke undervurderes. Jeg vælger også altid en kop, der gør mig glad. Dit indlæg har fået mig til at tænke, at jeg vil bruge Flora-kopperne oftere, end jeg gør nu. De skal bruges, fordi de gør mig glad - også i hverdagen.

      Blå megamussel er også et fint stel. Tak for din kommentar. Kh. Christina

      Slet
  2. Vi har samlet på grå magnolia fra Royal Copenhagen(det laves ikke mere) og jeg er meget glad også lidt "øm" over det. Det betyder at det kun kommer frem til særlige lejligheder, også fordi det skal vaskes af i hånden(ja, lidt doven er jeg vist også)
    Til gengæld benytter jeg et krus, jeg har fået af mine børn( "Verdens dejligste mor") hver dag, fordi det gør mig glad at tænke på,det er fra dem. Tror egentlig det vigtige er at finde det som betyder noget for en(om det er det ene eller andet) og få skabt de små "ø'er" af betydningsfulde øjeblikke i hverdagen-som gør en glad.
    Dejlig dag til Jer😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det grå magnolia-stel er altså også så fint! Det ville jeg også være øm over, hvis jeg havde noget af det, og det er også et stel, jeg kunne have fundet på at samle på, hvis det stadig blev produceret. Og du har ret i, at det er vigtigt at finde glæden i lige netop det, der betyder noget for en selv. F.eks. at drikke af en kop, man har fået af en, man holder af.
      Tak, Laila. Også en dejlig dag til jer.😊

      Slet
  3. Flora-stellet er også rigtig flot. Og selvfølgelig skal det bruges, alt andet er da synd:-)
    Teen smager også bedre, når man er glad for koppen...:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig, Susanne!😊 (Det er nok derfor, jeg aldrig drikker te af kruset med lastbilen på, som min kæreste engang har fået i gave.😉🙄)

      Slet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...