søndag den 5. januar 2020

Julegaver fra børnene

Se, hvad jeg har fået i julegave af mine børn! En æske med et par øreringe i fra den niårige og fodbadesalt i et glas med stof på låget fra den seksårige. Gaverne har de lavet i SFO'en, og de har begge to været i stand til at holde hemmeligt, hvad de havde lavet til os. Eller ... sønnen var ikke blevet færdig med fargaven, så da han sidste skoledag kom hjem med en halv kalender og nogle løsark, måtte jeg lige opmuntre ham til at få lavet de sidste sider i kalenderen ...! Han nåede det, og det blev en fin kalender. Datterens fargave var et 
ophæng til fuglefoderkugler, der ligner gavlen på et fuglehus, og som hun selv har malet.
 Jeg er hvert år imponeret over de julegaver, de laver til os i SFO'en, og hidtil har der ikke været nogen gengangere, og det i sig selv er en stor bedrift, da der jo er flere søskende blandt eleverne. De voksne i SFO'en gør virkelig et fint stykke arbejde der. (Det gør børnene også, men det er jo de voksne, der gør forarbejdet).
   I dag skal vi til 10-årsfødselsdag hos gode venner, og i dagens anledning har jeg taget de nye øreringe på, hvilket vakte glæde og stolthed hos den niårige, da han opdagede det. Derfor har jeg også aftalt med den seksårige, at hun skal være med til at afprøve det nye fodbadesalt (og det glæder hun sig allerede meget til), så hvis vi er i humør til et fodbad, tager vi det i brug, når vi kommer hjem fra fødselsdagen. Hun er allerede helt sikker på, at vi er i humør til fodbad senere i dag. 
   Jeg bliver glad, når jeg modtager gaver, som børnene har gjort sig umage for at lave lige netop til mig, og jeg bliver mindst lige så glad, når jeg ser deres begejstring, både når gaverne pakkes ud, og når jeg tager dem i brug.    

Tak, fordi du læste med. Hav en skøn søndag!

4 kommentarer:

  1. Hvor er det nogle fine gaver du/I har fået. Kan godt forstå de vakte stor glæde.
    Vi får også skønne gaver fra ungerne. Enten noget de selv har lavet eller en lille gave de har købt.(feks.de ved jeg er glad for garn, så får jeg nogle gange 1-2 nøgler garn eller en hjemmelavet skål i ler, det er da bare fantastisk.😊
    Dejlig søndag til Jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tsk.😊 Garngaver er også en rigtig god idé. Det må jeg lige sige videre herhjemme også.😉

      Slet
  2. Sikke fine gaver - håber I har fået afprøvet fodbadet :-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Dét har vi, og vi trænger bestemt til et fodbad snart igen.😉 Kh. Christina

      Slet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...