lørdag den 4. januar 2020

Nej tak til reklamer

Min blog er en reklamefri blog, og det er den, fordi den er mit frirum. Det er her, jeg kan eksperimentere og lege med sproget, og det er her, jeg kan skrive om løst og fast. Det er her, jeg kan afprøve sproglige finurligheder og spontane udtryk, og det er her, jeg kan skifte stil og skifte emne, som jeg har lyst til.
   Jeg ved godt, at man kan tjene penge på at skrive reklameindlæg i en blog, og jeg har også respekt for, at andre vælger at bruge deres blog til reklameindlæg, men det kommer ikke til at ske på bloggen Gem et lille smil. Jeg vil ikke bruge min personlige blog til at skrive (forventet overvejende positivt) om produkter, som jeg (sandsynligvis) ikke selv ville have valgt at afprøve/vurdere, hvis ikke jeg var blevet bedt om det. Desuden nyder jeg selv at læse reklamefri blogs, og derfor kommer der heller ikke sponsorerede reklameindlæg hos mig.
   Jeg er dog helt klar over, at mine begejstrede indlæg om f.eks. en tur i zoologisk have og om glæden ved smukke kopper kan fungere som netop reklame, men det ville jo også være tilfældet, hvis jeg ude i det virkelige liv fortalte venner og bekendte om en tur i zoologisk have og om min glæde ved at drikke te af en smuk kop. (Så, Royal Copenhagen, Peugeot, garn- og stofbutikker, boghandlere m.fl., hvis I gerne vil hyre mig til at skrive reklameindlæg mod betaling, kan det kun lade sig gøre, hvis der oprettes en særlig blog til formålet).
   Jeg synes, det er så hyggeligt at skrive de små blogindlæg, og jeg kan godt li', at vi er flere i Blogland, der læser med og kommenterer hos hinanden. Det minder mig lidt, om dengang jeg var barn og begyndte at få pennevenner. Dengang kendte man  bare hinanden ud fra håndskriften og brevpapiret (og selvfølgelig på indholdet i brevet). I Blogland kender man også til hinanden ud fra de kommentarer, der udveksles, når nogen har udgivet et nyt indlæg (og på den måde har jeg også fundet frem til andre spændende blogs, som jeg måske ikke ellers var stødt på. Tak for det).

Tak, fordi du læste med. (Se lige mit solskinsbillede ovenfor. Det er, fra da jeg gik tur med barnevognen for lidt siden. Det er koldt i dag, men solen skinner, så det er en fryd. Ser det ikke skønt ud?). Hav en dejlig dag!

7 kommentarer:

  1. Ja, vejret er skønt, selv om luften er lidt kølig.
    Jeg nyder også at læse med på forskellige blogs og synes det er dejligt mit blik ikke forstyrres af reklamer.(-Men igen, en blog er personlig og da vi alle er forskellige, synes jeg også det er ok at have valgt anderledes.)
    Pennevenner, sjov du lige nævner det.Jeg kan også huske det var hyggeligt at skrive og få brev med små indblik i en andens liv/verden.
    Pennevenner findes vist ikke på samme måde med håndskrevne breve mere(tror jeg ikke?) og jeg har tænkt at mine unger misser noget der.(de har selvfølgelig andre muligheder i dag mht kommunikation)
    Fortsat dejlig dag til Jer😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.😊 Ja, vores børn går glip af oplevelsen med pennevenner og gammeldags papirbreve, men til gengæld oplever de så så meget andet.😊

      Slet
  2. Jeg er delvist enig ang. sponsorerede indlæg. Jeg vil gerne lave nogen, men kun hvis det er noget der passer ind. Jeg har f.eks. sagt nej til nogle firmaer, da det slet ikke passede ind. Pt er det mest boganmeldelser og så bruger jeg affiliatelinks. Men vi er forskellige og skal køre hver vores blog som vi vil 😉 Kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig, Pia, vi skal hver især selv bestemme, hvordan vores blog skal være, og reklamespørgsmålet behøver netop ikke være et enten eller, men kan sagtens være et både og. (Og jeg læser stadig med hos dig - affiliatelinks eller ej, hvilket du gerne må betragte som en komplimemt😊. Der er nemlig blogs, jeg har fravalgt at følge pga. mængden af reklame, eller fordi reklameindlæggene virkede irrelevante i forhold til øvrige blogindlæg). Tak for dit besyv! Kh. Christina

      Slet
    2. Dejligt du stadig læser med 😉

      Slet
    3. Det gør jeg, og jeg venter spændt på, om du når at skrive dit næste indlæg, inden der er gået et helt år siden det forrige.😉

      Slet
    4. Ups! Jeg kom til at kigge på din gamle blog, da jeg skrev det med muligheden/risikoen for et helt år mellem dit seneste og dit næste indlæg. Jeg ved jo godt, at du er helt up to date på din nye side. (Det kunne da være, at jeg lige skulle tilføje din nye side i min blogroll?).😊

      Slet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...